احلى منتديات احلى اربط موقعك معنا ارسل لصديق اتصل بنا
القرآن الكريم
الاطباء العرب
صناعة المواقع
افضل المواقع
احلى الاخبار
دليل المواقع
تاريخ و قصص
مدن و سياحة
ترجمة الكلمات
مواقع جديدة
اعلانات مبوبة
بطاقات تهنئة
نباتات و اعشاب
تفسير الاحلام
أسماء و معاني
أمثال عربيه
نادي الكرامة
اضافة موقع
تعديل موقع
كلمة السر
خدمة الاخبار

Nintendo shows new games console نينتندو تستعرض مزايا جهاز ألعابها الجديد في مؤتمر صحفي

Nintendo has shown off its new Wii games console with its unorthodox motion-sensing controller, arguing it will help draw more people to gaming.

But it shied away from setting a launch price or date at a US news conference, ahead of this week's E3 games expo.
"Our goal is expanding the number of people playing games," said Satoru Iwata, president of the Japanese firm.
Sony's PlayStation 3 is due out in November, while Microsoft released its Xbox 360 last year.

Swing a sword

At its news conference in Los Angeles, Nintendo was at pains to stress its different approach to games.
"What we are unveiling is the next leap in games, where gaming is not about looks but about feel, when gaming is not about the few but about everyone," said senior Nintendo executive Reggie Fils-Aime.
Rivals Sony and Microsoft have been pushing computing power and high-definition graphics. By comparison, the Wii seems under-powered.
Nintendo's focus is on how the controller for the Wii could attract new people to games.
Instead of offering a bewildering array of buttons, the controller looks like a TV remote and contains a motion sensor
Nintendo showed how it could be used to play tennis, steer a car, aim a gun or swing a sword.

New Mario

Among the working games demonstrated was a new instalment of the Legend of Zelda series, called Twilight Princess.
"This is by far the best Zelda game we've ever made and the most beautiful Zelda game we've made and it will be there on launch day alongside the Nintendo system," said Mr Fils-Aime to whoops of approval from the audience.
Two versions of the game will be available, one for the GameCube and another for the Wii which takes advantage of the motion-sensing technology.
Nintendo also showed trailers for other Wii games, including a new Metroid Prime title and a new Mario game.
E3 attendees will be able to play a total of 27 Wii game demos to try out the new controller for themselves.
Nintendo is hoping the experience of playing the games will win over sceptics who may have doubts about the new controller.

End of the year

Key questions about the Wii were left unanswered. Unlike rival Sony, Nintendo did not reveal how much its console would cost or when it would be available.
"We believe it's in our best interests to keep the details private for just a while longer," said Nintendo executive Reggie Fils-Aime.
"We will give you more fun for less money and you will be playing Wii in the fourth quarter of 2006," he added.
Nintendo did provide a few more nuggets of information about the Wii. A low-power mode will let the console remain online to receive alerts and downloads.
And the main controller will contain a small speaker to play sounds happening close to a player in a game.



افتخرت شركة نينتندو بجهاز ألعابها الجديد wii في مؤتمر صحفي. وكان أكثر ما أثار إعجاب الحاضرين الطفرة الحركية التي قدمتها الشركة في عالم الألعاب من خلال وحدة التحكم الخاصة بجهاز ألعابها الجديد. وتبني الشركة العديد من الآمال علي وحدة التحكم هذه الشبيهة بوحدة التحكم عن بعد الخاصة بالتلفاز لتجذب العديد من المستخدمين لعالم الألعاب الساحر.

ولقد انتهجت شركة نينتندو أسلوبًا مختلفًا عن منافسيها سوني ومايكروسوفت. فبينما يركز كلا من سوني ومايكروسوفت في ألعابهم علي الرسومات فائقة الجودة، تركز شركة نينتندو في جهاز ألعابها wii على عوامل أخري مثل الحركة. فلقد زودت جهازها بوحدة حساسة للحركة لتصبح أي ألعاب حركية مثل التنس أو قيادة السيارات أو حتى الألعاب القتالية سواء الحديثة أو القديمة أمتع كثيرا عما مضي نظرا للحركة الانسيابية الموجودة في الجهاز الجديد.
وسيتمكن الحاضرون في مؤتمر الألعاب E3 من الاستمتاع بنحو 27 نسخة تجريبية من ألعاب جهاز Wii الجديد. كما سيمكنهم الاستمتاع بوحدة التحكم الجديد. وتأمل الشركة من خلال هذا العرض العام لجهاز ألعابها إزالة الشكوك التي تحوم حول جهاز ألعابها الجديد المتعلقة بكفاءته وأدائه.
يذكر أن شركة نينتندو لم تكشف عن أي تفاصيل مثل تاريخ طرح الجهاز وكذلك السعر المتوقع له وحتى تفاصيله الفنية. وذلك علي خلاف سوني التي قدمت كل المعلومات عن جهازها الذي سيصدر في نوفمبر القادم. واكتفت شركة نينتندو بالتلميح بأنها ستطرح الجهاز في الربع الأخير من هذا العام.

عودة للصفحة العامة